کاهش قیمت سنگ آهن چین

با توجه به نگرانی های مربوط به کاهش تقاضا و کاهش ساخت و ساز در چین، قیمت سنگ آهن چین به کمترین قیمت خود از ماه اکتبر رسیده است.

بررسی قیمت سنگ آهن چین

 

به گزارش سبا 724، معاملات آتی سنگ آهن در بورس سنگاپور با افزایش نگرانی های مربوط به تقاضا در مسیر کمترین قیمت از اکتبر ۲۰۲۲ قرارگرفت. این در حالی است که یک فولادساز بزرگ جهانی هشدار داد که شرایط بازار سنگ آهن در ادامه سال ۲۰۲۳ سخت خواهد بود.

فعالان بازار در روز شنبه (۲۹ آوریل) اعلام کردند قیمت ماده اولیه اصلی مورد استفاده در فولادسازی در ماه آوریل ۲۰۲۳  تقریباً ۱۷ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت و در اوایل این هفته برای مدت کوتاهی به زیر ۱۰۰ دلار در هر تن رسیده است.

به نقل از چندین منبع خبری، فصل اوج ساخت ‌و ساز در چین که اصولا از آوریل تا ژوئن ادامه دارد، در حال حاضر ضعیف ‌تر از حد انتظار بوده است. در نتیجه پس از شروع صعودی در سال ۲۰۲۳، این کاهش فعالیت در ساخت و ساز، زیان زیادی بر قیمت‌ محصولات فولادی و سنگ آهن وارد کرده است.

در این میان تحلیل گران بازار در روز شنبه (۲۹ آوریل) گزارش دادند در روز پنج شنبه، یکی از واحدهای گروه فولاد چین Baowu  اعلام کرد که جو بازارهای داخلی و جهانی برای فولادسازان همچنان “وخیم” است و تقاضای چین در سال جاری به کاهش خود ادامه خواهد داد.

در نتیجه باید توجه داشت که کاهش تقاضا در چین، زنگ خطر را به صدا درآورده است به طوری که انجمن آهن و فولاد چین اعلام کرد شرکت های فولادی باید تولید زیان ده را پس از یک دوره ناامید کننده تقاضا و کاهش قیمت ها کاهش دهند.

همچنین معامله گران در روز شنبه (۲۹ آوریل) گزارش دادند سطح موجودی در کارخانه های بزرگ چینی در اواسط آوریل در مقایسه با اوایل آوریل افزایش یافت، در حالی که تولید روزانه کاهش یافته است.

در همین حال به نقل از برخی تاجران، شرکت معدنی Vale SA که شرکت معدنی شماره ۲ تولید کننده سنگ آهن در جهان است اعلام کرد که رشد تقاضا را اندکی جلوتر از عرضه می بیند. باید توجه داشت که مشتریان این شرکت در حال حاضر هیچ سفارشی انجام نمی دهند و در حالت انتظار و مشاهده شرایط بازار املاک چین قرار دارند.

فعالان بازار در روز شنبه (۲۹ آوریل) اعلام کردند قیمت سنگ آهن چین تا ساعت ۳:۲۲ بعد از ظهر روز شنبه در بورس سنگاپور در محدوده ۱۰۳.۸۰ دلار در هر تن ثابت بود. این در حالی است که کاهش قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور در ماه آوریل نسبت به ماه قبل در محدوده ۱۷.۷ درصدی بود که نزدیک به افت قیمت گزارش شده در اکتبر ۲۰۲۲ قرار داشت.

به نقل از چندین منبع خبری، معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان در روز شنبه (۲۹ آوریل) تغییر چندانی نداشت، در حالی که بررسی ها نشان می دهد معاملات آتی فولاد در شانگهای کاهش یافت./ آرتان پرس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا