مدیرکل اکتشافات وزارت صمت:
نقشه پهنه‌های معدنی کشور برای مزایده آماده شد

مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نقشه پهنه های معدنی کشور تهیه شده است شرایط واگذاری و مزایده آنها به سرمایه‌گذاران فراهم می شود.

به گزارش  سبا 724، ابراهیم علی مولا بیگی روز پنجشنبه در نشست با مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: ۱۳ هزار پروانه بهره برداری از معادن در کشور صادر شده است که حدود هفت هزار فعال هستند.

به گفته وی، باید فرصت های اکتشافی معادن افزایش پیدا کند و سازمان‌هایی نطیر محیط زیست، منابع طبیعی و انرژی اتمی نیز همکاری کنند تا ذخایر معدنی افزایش پیدا کند.

این مسئول تصریح کرد: عمق حفاری کشور ۱۰ متر است اما در کشورهای پیشرفته معدنی حدود ۳۰۰ متر و پتانسیل معادن در کشور ما ۳۰ درصد از مساحت خاک ایران است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: تفویض اختیارات شورای معادن در برنامه ششم شکل گرفت و مصوبات خوبی داشت تا شورای معادن استانی مشکلات زیادی از این حوزه را برطرف کند.

مهدی حسینی نژاد افزود: با توجه به اینکه استان کرمان معدنی است، تقاضا داریم شورای معادن استانی در برنامه هفتم توسعه نیز وجود داشته باشد.

وی همچنین بر توجه بیشتر بر فعالیت واحدهای کوچک صنعتی و معدنی استان تاکید و بیان کرد: از محل گردش حساب معادن بزرگ به شرکت های کوچک تسهیلات پرداخت کنیم.

رییس سازمان صمت استان کرمان اطهار داشت: نیازهای واحدهای بزرگ استان نیز باید از واحدهای کوچک تامین شود تا تولید و اشتغال افزایش پیدا کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پهنه های معدنی زیادی بدون اقدام در کشور داریم که لازم است هرچه زودتر عملیات اکتشاف آنها تسهیل و موانع رفع شود.

محمدرضا پور ابراهیمی افزود: وزارت صمت لازم است پهنه های معدنی غیرفعال را شناسایی کند تا برای مزایده و بهره برداری اعلام شوند./ماین نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا