سیاست گذاری های جدید در «فولاد خراسان» کلید می خورد

 فولاد خراسان در نظر دارد طرح نورد 2 را منتفی کرده و تولید نورد را با دیگر مجموعه ها به صورت مشترک پیش ببرد.

به گزارش  صبح ایرانیان آنلاین ، مدیریت جدید فولاد خراسان چندی است به سراغ تغییر در استراتژی ها و هدف گذاری ها رفته است. از سرعت دهی به پروژه ها ی در دستور کار تا احتمال منتفی شدن پروژه نورد 2 می تواند از مهمترین برنامه هایی باشد که حالا طهمورث جوانبخت آن را در دستور کار خود دارد.

این احتمال وجود دارد که جوانبخت به دنبال انتقال سیاست های فولاد مبارکه به فولاد خراسان است و می توان این پیش بینی را کرد که همکاری بین این دو مجموعه صورت بگیرد.

اما مسئله ای که در این بین حائز اهمیت است تغییر نگاه مدیرعامل جدید نسبت به مدیران قبلی است. نگاهی به واحدهای فولادی نشان می دهد که عمده این واحدها به دنبال تکمیل زنجیره هستند در حالی که تمرکز بر یک حلقه شاید بتواند سوددهی را بیشتر و کیفیت تولید را بالا ببرد .

نگاه مدیرعامل جدید حاکی از آن است که فولاد خراسان تصمیمی بر تکمیل زنجیره ندارد و با توجه به اینکه ظرفیت تولید شمش در این مجموعه جوابگوی واحد نوردی نیست، استراتژی راه اندازی واحد نورد 2 تغییر می کند و این هدف در مسیر همکاری های جدید و نگاه کنسرسیومی جلو می رود.

این موضوع می تواند چندین مزیت برای مجموعه ای همچون فولاد خراسان به همراه داشته باشد. راه اندازی واحد نورد 2 می تواند نگرانی ها درباره تامین مواد اولیه را افزایش دهد و این در حالی است که تعلل برای راه اندازی واحد کنسانتره آن هم طی 13 سال می تواند سهمیه 5 هزار تنی این مجموعه از سنگی که دولت در اختیارش قرار می دهد را از بین ببرد و عمق چالش ها را افزایش دهد.

امروز مدیرعامل فولاد خراسان بر ارتقای بهره وری تمرکز کرده است و در نظر دارد برای تولید نورد با دیگر مجموعه ها وارد همکاری مشترک شود. این موضوع علاوه بر ترویج نگاه کنسرسیومی می تواند اجرای پروژه های دیگر این مجموعه را سرعت ببخشد.

شاید نگاه تخصصی با تجربه سال های زیاد جوانبخت در صنعت فولاد باعث شده تا فولاد خراسان در ادامه تغییر مسیر دهد زیرا سوددهی و حفظ حمایت سهامداران مهمتر از اجرای طرح هایی است که در آینده با بحران کمبود مواد اولیه مواجه می شوند. عدم تجربه کافی در میان مدیران جوان می تواند یکی از نقاط ضعفی باشد که در سال های اخیر فولاد خراسان با آن مواجه شده و حالا مدیر عامل جدید سعی بر جبران آن دارد.

تمرکز بر حلقه شمش و همچنین تولید کنسانتره می تواند حضور فولاد خراسان در بازارهای صادراتی را گسترده تر کند. از سوی دیگر این مجموعه به سراغ تولید با بهره وری بیشتر می رود تا بتواند سوددهی خود را افزایش دهد.

درواقع تفکر مدیریتی این مجموعه به دنبال افتتاح های پی در پی نخواهد بود و در تلاش است تا در شرایط فعلی با پیش برد طرح کنسانتره سازی حضور پرقدرت تری در بازار داخلی و صادراتی داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا