با مشارکت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات صورت می پذیرد:
احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی کرمانشاه در گام‌های نهایی

به گزارش سبا 724 ،نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی کرمانشاه که پیگیری‌های احداث آن از چندی قبل آغاز شده، اکنون در مراحل نهایی کار قرار گرفته است.

حالا با سفر اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، به استان و نشست دیروز (پنجم اردیبهشت) با مدیران و نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، آخرین جزئیات این طرح نهایی شد.

در ابتدای این نشست اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل «ومعادن»، به پروژه احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی کرمانشاه اشاره کرد که ترکیب سهام‌داران آن مشخص شده و شرکت‌های مهمی از جمله شرکت ملی صنایع مس، شرکت توسعه سرمایه‌گذاری بانک ملی، شرکت تجلی، شرکت سرمد و … سهامداران آن هستند.

وی از ثبت شرکت این نیروگاه با عنوان «نیروگاه پویای کرمانشاه» یاد کرد و ادامه داد: در هفته آتی اعضای هیئت مدیره هم مشخص خواهند شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان اینکه اکنون کار جانمایی نیروگاه در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد به زودی خریداری زمین نیز انجام شود.

سعدمحمدی زمان برآورد شده برای احداث این نیروگاه و اتصال آن به شبکه سراسری را ۲۴ ماه بعد از عقد قرارداد اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاری مورد نیاز این نیروگاه بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح بدون نیاز به اخذ تسهیلات خواهد بود، اضافه کرد: تقاضا داریم مجوزهای مربوطه خصوصاً مجوزهای محیط زیستی در داخل استان حل و فصل شود و وارد رویه‌های طولانی ملی نشویم.

وی با اشاره به سیکل ترکیبی بودن این نیروگاه و نیاز به آب و گاز، درخواست کرد مجوزهای لازم برای تخصیص آب و گاز نیز گرفته شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان اینکه این نیروگاه با اولویت تامین برق مورد نیاز کرمانشاه خواهد بود، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح دیگر برق کارخانجات کرمانشاه در فصل گرما قطع نمی‌شود.

وی همچنین از آمادگی برای سرمایه‌گذاری صفر تا صد و بدون محدودیت در کانی‌های فلزی شهرستان سنقر خبر داد و عنوان کرد: چنانچه ذخایر خوبی در این منطقه اکتشاف شود، بدون وجود خط قرمزی در بحث منابع مالی، در بخش فرآوری نیز سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا