دولت ۴۰ درصد پتروشیمی های خود را در ماهشهر سرمایه گذاری کرده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: دولت ۴۰ درصد پتروشیمی‌های خود را در ماهشهر سرمایه گذاری کرده، اما این شهرستان همچنان از نرخ بیکاری ۲۵ درصدی رنج می‌برد که لازم است جذب نیروی کار بومی گزینی شود.

به گزارش سبا 724، ، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در جلسه شورای اداری ماهشهر با اشاره به این‌که جذب نیروی کار باید به صورت بومی انجام شود، اظهار کرد: مراکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای برای آموزش نیروی کار در شهر صنعتی ماهشهر باید افزایش پیدا کنند.

وزیر تعاون :۴۰ درصد سرمایه‌گذاری پتروشیمی دولت در ماهشهر

مرتضوی با بیان این‌که دولت ۴۰ درصد پتروشیمی کشور را در این شهرستان سرمایه‌گذاری کرده است، ادامه داد: امروز عملیات اجرایی ۲ شرکت پتروشیمی در این شهرستان آغاز شد که میزان سرمایه‌گذاری در هر کدام از این شرکت‌ها ۲ میلیارد دلار و ۱۲۵ میلیون یورو است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که شهرستان ماهشهر باید از ظرفیت دریا نیز استفاده کند، افزود: در کنار این شهرستان دریا قرار دارد که می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و درآمد استفاده کرد.

مرتضوی بیان کرد: متأسفانه با وجود این‌که ماهشهر ظرفیت صنعتی و نیرو دارد، ولی هنوز این شهرستان از نرخ بیکاری ۲۵ درصد رنج می‌برد.

وی با اشاره به خدمات درمانی تأمین اجتماعی افزود: تأمین اجتماعی در مراکز درمانی غیرملکی تا ۹۰ درصد و ملکی تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهد.

وزیر رفاه ادامه داد: با وجود تمام مشکلاتی که نظام جمهوری اسلامی با آن مواجه است، اما خدمات‌رسانی را تا دورترین نقاط کشور گسترش داده است./ خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا