هیأتی‌ها کارخانه ورشکسته‌ای را احیا و صادرکننده نمونه کشور کردند

جمعی از هیأتی‌های حسینیه زنجیرزنان محله حکم‌آباد تبریز زمانی که دیدند کارخانه‌ای در همسایگی‌شان ورشکست شده است، به خاطر نام اباعبدالله(ع) پای کار رفتند تا هم صاحب کارخانه را از زندان آزاد و هم کارخانه را احیا کنند.

به گزارش سبا 724 ،شاه بیت این گفت‌وگویم آنجا بود که گفت در تبریز مداحی داریم به نام حاج مهدی خادم آذریان که یک مرتبه فرمود، در هیأت که حضور پیدا می‌کنید با کنار دستی خود حال و احوال کنید، از کار و کسب او بپرسید. شاید کنار دستی شما صاحب یک مغازه باشد و جنسی را بفروشد که نیاز داشته باشید و این آشنایی حلقه وصلی برای این تبادل‌ها باشد. دقیقاً کارکرد هیأت، جدای از برگزاری مراسم و حضور در مجالس آل‌الله همین می‌تواند باشد؛ کنار هم قرار دادن عناصر مذهبی و دینی که می‌توانند در یک جامعه ایمانی کمک‌رسان همدیگر باشند.

 

به خاطر امام حسین(ع) وارد گود شدیم و کارخانه ای را سروسامان دادیم

در جاده سنتوی تبریز که در شمال غربی این شهر قرار داد و مشرف به باغات صیفی حکم‌آباد هست، کارخانه تولید فولادی فعالیت داشت که بعد از چندی ورشکست شد. مسئول این کارخانه فردی هیأتی و امام حسینی بود که از بد روزگار سرمایه خود را از دست داد، اما همسایه‌های هیأتی که فروشندگان آهن بودند، تصمیم گرفتند به برکت نام اباعبدالله (ع) پای کار بیایند و او را از زندان آزاد کنند. داوود قدیم، مسئول هیأت و حسینیه زنجیرزنان محله حکم‌آباد تبریز در این خصوص می‌گوید: «در سال ۱۳۸۹ برای سروسامان دادن به بدهی‌های این فرد وارد میدان شدیم و در آزادی ایشان از زندان نقش فعال داشتیم. تجهیزات کارخانه را هم از توقیف خارج کردیم و به او دو ـ‌ سه سال فرصت دادیم تا کارخانه را سرپا کند، اما زمانی که موفق نشد، زمین کارخانه را از بانک خریداری کرده و کار را دست گرفتیم.»/ فارس

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا