معاون وزیر صمت: آماده ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید هستیم

عاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: در صورتی که اراضی مناسبی برای ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی معرفی شود، آماده انجام مطالعات امکان‌سنجی و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید هستیم.

به گزارش روز چهارشنبه  سبا 724 ،علی رسولیان در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولید و صنعتی اردبیل از برنامه‌های وزارت، صنعت معدن وتجارت برای ایجاد واحدهای کارگاهی خبر داد و افزود: با توجه به نقش بسیار مهم واحدهای کارگاهی کوچک در جذب سرمایه‌گذاری‌های خرد، ایجاد این واحدها در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مورد تایید قرار گرفته و احداث این کارگاه‌ها در برخی از استان‌ها با سرعت مناسبی در حال اجرایی شدن است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بهترین راهکار ممکن برای ایجاد این واحدهای کارگاهی، مشارکت با بخش خصوصی است که می‌توان در کمترین زمان ممکن، نسبت به ایجاد این کارگاه‌ها اقدام کرد.

وی، اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن را در چارچوب قانون لازم الاجرا دانست و گفت: موظف به اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بر مبنای قانون هستیم و شرکت‌های استانی هم باید در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی نهایت همکاری را با کارگروه‌های تسهیل استان‌ها انجام دهند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: تاکنون اعتبارات مناسبی از محل کمک‌های سازمان به استان اردبیل تخصیص یافته که تلاش خواهیم کرد این اعتبارات در سال جدید هم از وضعیت مناسبی برخوردار شود.

رسولیان ادامه داد: در صورتی که اراضی مناسبی برای ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی معرفی شود، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران این آمادگی را دارد تا پس از مطالعات امکان‌سنجی، نسبت به ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید اقدام کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره غیرفعال شدن واحد تولیدی تسنیم نوش نیر گفت: فعال‌سازی این واحد راکد مورد تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت است و با واگذاری این واحد راکد به سرمایه گذار جدید، شاهد شروع به کار آن خواهیم بود.

وی با اشاره به موفقیت برنامه احیای واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهایی که زیرظرفیت کار می‌کنند، افزود: این برنامه در سال جدید نیز با قدرت و اهتمام بیشتری دنبال می‌شود./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا