ریزش قیمت فولاد صادراتی ایران به پایین ترین قیمت

یک فعال فولادی معتقد است که با کاهش قیمت‌‌ها در بازار چین، بازارهای فولاد در دیگر نقاط جهان از جمله جنوب شرق آسیا و خلیج فارس با کاهش قیمت مواجه شوند.

 توصیه بورس کالایی به مسئولان وزارت صمت

 

به گزارش  سبا 724 به نقل از فولادبان، آیدین زینال زاده درباره وضعیت بازار فولاد و مشکلات آن مطرح کرد: در هفته‌های اخیر شاهد کاهش قیمت فولاد صادراتی بودیم به گونه‌ای که در هفته‌های گذشته قیمت شمش فولادی صادراتی ایران روند نزولی داشته و به پایین‌ترین میزان خود از دی ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون رسیده است.

وی گفت:

همچنین قیمت اسلب صادراتی در هفته‌های اخیر به ازای هر تن حدود ۱٫۵ درصد کاهش قیمت داشته و قیمت میلگرد صادراتی نیز حدود ۴ درصد کاهش قیمت را به ثبت رسانده است.

این فعال فولادی افزود:

کاهش قیمت فولاد صادراتی ایران به دلیل ریزش قیمت محصولات فولادی در بازار جهانی رخ داده است. از سوی دیگر، هفته گذشته قیمت فولاد و مواد اولیه فولادی از جمله سنگ آهن در بازار چین ریزش شدیدی را تجربه کرد.

زینال زاده تصریح کرد:

براساس موارد ذکر شده، و چشم انداز نامناسب تقاضا برای محصولات فولادی و کاهش قیمت مواد اولیه، به نظر می‌رسد به تدریج در بازار شاهد ریزش قیمت محصولات فولادی باشیم.

وی معتقد است که با کاهش قیمت‌‌ها در بازار چین، بازارهای فولاد در دیگر نقاط جهان از جمله جنوب شرق آسیا و خلیج فارس با کاهش قیمت مواجه شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا