افزایش تولید جهانی آهن خام در سه ماهه اول ۲۰۲۳

با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید جهانی آهن خام در سه ماهه اول ۲۰۲۳ حدود ۳.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

 بررسی میزان تولید جهانی آهن خام

 

به گزارش  سبا 724، داده های منتشر شده توسط وب سایت Ukrmetalurgprom با ارجاع به انجمن جهانی فولاد در روز دوشنبه (۲۴ آوریل) نشان داد در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، تولید جهانی آهن خام به ۳۴۸.۸۸ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی آهن خام در سه ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۳.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۴ آوریل) اعلام کردند میزان تولید جهانی آهن خام در ماه مارس ۲۰۲۳ به ۱۲۰.۰۶ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی آهن خام در ماه مارس ۲۰۲۳ حدود ۴.۴ درصد بیشتر از مارس ۲۰۲۲ و ۳.۶ درصد بیشتر از فوریه ۲۰۲۳ بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، تولید جهانی آهن خام به روش کوره بلند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ حدود ۳۲۲.۹۳ میلیون تن و به میزان تولید آهن خام به روش احیای مستقیم آهن ۲۵.۹۵ میلیون تن بوده است.

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۲۴ آوریل) اعلام کردند بزرگترین کشورهای تولید کننده آهن خام در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ شامل موارد زیر است:

  • بررسی ها نشان می دهد کشور چین اولین تولید کننده آهن خام است که در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۲۱۹.۸۳ میلیون تن آهن خام تولید کرده است. باید توجه داشت که میزان آهن خام تولید شده توسط این کشور در سه ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۷.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
  • همچنین منابع خبری اعلام کردند کشور هند دومین تولید کننده آهن خام در جهان است که در  در سه ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۳۲.۹۲ میلیون تن آهن خام تولید کرده است. این در حالی است که میزان تولید آهن خام توسط این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۸.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
  • به نقل از برخی تاجران، کشور ژاپن سومین کشور تولید کننده آهن خام در جهان است که میزان تولید آهن خام در این کشور در سه ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۱۵.۶۷ میلیون تن گزارش شده است. باید توجه داشت که میزان تولید آهن خام در این کشور در سه ماه اول ۲۰۲۳ با کاهش ۶.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.

همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۴ آوریل) گزارش دادند اوکراین برای ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۱.۲ میلیون تن آهن خام تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش ۶۵.۷ درصدی را تجربه کرده است. بررسی ها نشان می دهد در ماه مارس، حدود ۴۶۶۰۰۰ تن آهن خام توسط فولادسازان اوکراینی ذوب شده است که نسبت به سال قبل ۶۹.۵ درصد و نسبت به ماه قبل ۳۲ درصد افزایش یافته است.

به نقل از برخی منابع خبری، فولادسازان اوکراینی به تدریج ظرفیت فولاد را مطابق با فرصت های لجستیکی و بازار افزایش می دهند. به طور خاص، Zaporizhstal در ماه مارس کوره بلند شماره ۲ را از نگهداری گرم اجباری خارج کرد. در نتیجه از این پس کارگاه کوره بلند کارخانه Zaporizhstal با سه کوره بلند کار خواهد کرد. باید توجه داشت که به منظور بازیابی کامل ظرفیت های تولید فولاد در اوکراین، رفع انسداد بنادر داخلی برای محصولات آهن و فولاد مورد نیاز است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، تولید جهانی آهن خام در سال ۲۰۲۲ به ۱.۳۹ میلیارد تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی آهن خام در سال ۲۰۲۲ حدود ۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۲۸ میلیارد تن آهن خام به روش کوره بلند و ۱۱۰.۵۲ میلیون تن به روش احیای مستقیم آهن در جهان تولید شد.

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۲۴ آوریل) اعلام کردند سه کشور برتر تولید کننده آهن خام در سال ۲۰۲۲ شامل کشورهای چین، هند و ژاپن بوده است. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۲ چین حدود ۸۶۳.۸۳ میلیون تن آهن خام تولید کرد که نسبت به سال ۲۰۲۱ با کاهش ۰.۸ درصدی همراه بوده است. همچنین هند نیز در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲۱.۹ میلیون تن آهن خام تولید کرد که نسبت به سال قبل افزایش ۴.۴ درصدی را تجربه کرده است. کشور ژاپن نیز در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۴.۱ میلیون تن آهن خام تولید کرد که نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۸.۸ درصد افت داشته است.

به نقل از چندین منبع خبری، اوکراین در سال ۲۰۲۲ با شاخص تولید آهن خام به میزان ۶.۳۹ میلیون تن در رتبه پانزدهم رتبه بندی تولیدکنندگان آهن خام در جهان قرار گرفت. باید توجه داشت که میزان تولید آهن خام توسط اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۹.۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۴ آوریل) گزارش دادند تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ به ۱۴۰.۷ میلیون تن رسید که نسبت به سال ۲۰۲۱  با کاهش  10.8 درصدی همراه بوده است.

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۲۴ آوریل) اعلام کردند سه کشور برتر تولید کننده فولاد در سال ۲۰۲۲ شامل کشورهای چین، هند و ژاپن بوده است. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۲ چین حدود ۱.۰۱۳ میلیارد تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به سال ۲۰۲۱ با کاهش ۲.۱ درصدی همراه بوده است. همچنین هند نیز در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲۴.۷ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به سال قبل افزایش ۵.۵ درصدی را تجربه کرده است. کشور ژاپن نیز در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۹.۲ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۷.۴ درصد افت داشته است.

برخی تاجران گزارش دادند اوکراین در سال ۲۰۲۲ با شاخص تولید محصولات فولادی به میزان ۶.۳ میلیون تن در جایگاه بیست و پنجم رتبه بندی در جهان قرار گرفت. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی توسط اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۰.۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است./ آرتان پرس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا