کاهش گسترده تولید برای افزایش قیمت سنگ آهن

با توجه به عملیات تعمیر و نگهداری کوره بلند در برخی کارخانه های چین، میزان تولید فولاد در این کشور کاهش یافته و باعث افزایش قیمت سنگ آهن شده است.

 بررسی قیمت سنگ آهن چین

 

به گزارش  سبا 724 ، داده های منتشر شده برای تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه اول ۲۰۲۳ که در ابتدای هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۴ آوریل) گزارش شد، فراتر از انتظارات بازار بود. بررسی ها نشان می دهد عملکرد بخش املاک و مستغلات چین در سه ماه اول ۲۰۲۳ ضعیف بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری متعاقباً، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین در روز دوشنبه (۲۴ آوریل) اعلام کرد که قاطعانه از افزایش غیرمنطقی قیمت سنگ آهن جلوگیری می کند و قیمت سنگ آهن در بازار معاملات آتی را پایین می آورد. باید توجه داشت که از منظر بنیادی، بیشتر کارخانه ‌های فولادی پیش از تعطیلات اول ماه می، موجودی‌ های خود را مجدداً پر می ‌کنند.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۴ آوریل) گزارش دادند طبق آمار SMM، کاهش خروجی آهن خام تولید شده در چین در هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۴ آوریل) حدود ۵۸۷۲۰۰ تن گزارش شد. این در حالی است که میزان کاهش آهن خام تولید شده در چین در روز دوشنبه (۲۴ آوریل) نسبت به هفته قبل ۱۰۰۰ تن افزایش داشت. بررسی ها نشان می دهد کاهش خروجی آهن خام تولید شده در چین در هفته گذشته ناشی از تعمیر و نگهداری کوره بلند بوده است.

به نقل از برخی تاجران، تولید کمتر آهن خام در چین، حمایت از قیمت سنگ آهن را در هفته گذشته تضعیف کرده و عرضه سنگ آهن به خارج از کشور در کوتاه مدت افزایش خواهد یافت.

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۲۴ آوریل) اعلام کردند کارخانه‌ های فولادی مستقر در شانشی، شانشی و سیچوان به کاهش تولید فولاد ادامه خواهند داد. در نتیجه انتظار می ‌رود کاهش گسترده تولید قیمت سنگ‌ آهن در بورس کالای دالیان را در این هفته تقویت کند./آرتان پرس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا