رشد تولید در گرو جذب نقدینگی‌های سرگردان/ بخش صنعت پارسال پیشرفت مطلوبی داشت‌

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش هرچه بیشتر در بخش تولید، باید اعتماد مردم را بیش از گذشته جلب کنیم تا به‌جای سرمایه‌گذاری روی خرید طلا، مسکن، زمین، خودرو و غیره، سرمایه‌ خود را در مسیر افزایش تولید محصولات داخلی، هزینه کنند.

 به گزارش سبا 724 ،یحیی ابراهیمی اظهار داشت: یکی از وزارتخانه‌هایی که می‌تواند در عملی شدن شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام «مهار تورم و رشد تولید» مزین شده، نقش به‌سزایی داشته باشد، وزارت صمت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته و براساس گزارش‌های ارائه شده از سوی رئیس جمهور و وزیر صمت، در حوزه صنعت و شاخص‌های مختلف آن رشد خوبی داشته‌ایم، افزود: در زمینه افزایش هرچه بیشتر در بخش تولید، باید اعتماد مردم را بیش از گذشته جلب کنیم تا به‌جای سرمایه‌گذاری روی خرید طلا، مسکن، زمین و خودرو و غیره، سرمایه‌شان را در مسیر افزایش تولید محصولات داخلی هزینه کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس همچنین گفت:‌ وزیر صمت سال گذشته پروژه‌ استیل کورد را با حجم تولید یک‌هزار میلیارد تومان در سال، در شهرستان سلسله راه‌اندازی کرد که می‌تواند در تولید استیل کورد و اشتغال‌زایی نقش موثری در این شهرستان ایفا کند.

وی افزود:  اگر در مسیر تولید، سرمایه‌گذاری مناسب صورت گیرد و بحث صادرات غیر نفتی را به‌شکل جدی پیگیری کنیم، می‌توان ضمن کنترل نقدینگی و کاهش تورم، بحث مشکل اشتغال‌زایی جوانان کشور را هم برطرف کرد.

ابراهیمی با اینکه در این زمینه همه‌‌ ارکان نظام، شامل مجلس، دولت و بخش‌های خصوصی باید در این مسیر به بهترین شکل حرکت کنند، اظهار داشت: مجلس این آمادگی را دارد که موانع موجود در مسیر تولید را برطرف کند.

وی ‌بیان کرد: سال گذشته و در تبصره 18، بودجه بسیار خوبی برای بحث اشتغال در نظر گرفته شد که باید در زمینه تولید سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت اما متاسفانه یک ریال آن هم تخصیص پیدا نکرد،‌ امیدواریم امسال که بار دیگر در تبصره 18، بودجه مناسبی برای سرمایه در گردش و حل مشکلات کارگاه‌هایی که به شکل نیمه تمام بوده و یا باید راه‌اندازی شود، درنظر گرفته شده است، تخصیص یابد.

این نماینده مجلس اضافه کرد‌: این بودجه و اعتبار می‌تواند نقش اساسی در بحث افزایش تولید در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و نگاه به صادرات محوری و ارزآوری داشته باشد و در نهایت مشکلات کشور در این حوزه‌ها را برطرف خواهد کرد./فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا