کارت هوشمند حمل مواد معدنی در جاده‌های بوشهر الزامی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، حمل مواد معدنی از طریق جاده‌های استان بوشهر از ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری را منوط به داشتن کارت هوشمندمجاز توسط وسایل نقلیه و رانندگان دانست.

به گزارش سبا 724، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به الزام قانون بودجه سال جاری و توافقات صورت‌گرفته میان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صمت برای ساماندهی حمل مواد معدنی، اخذ کارت هوشمند برای حمل بار و مواد معدنی از ۱۵ اردیبهشت الزامی است.

وی افزود: پس از تاریخ ذکرشده هرگونه حمل و جابجایی مواد معدنی در جاده‌ها و شهرها برای خودرو و رانندگان فاقد کارت هوشمند ممنوع است و مسئولیت جرایم احتمالی یا توقیف محموله فاقد کارت هوشمند برعهده بهره‌برداران معادن است.

این مقام مسئول به فعالیت بیش از ۱۷۰ معدن در این استان اشاره کرد و اعلام داشت: رانندگانی که تاکنون موفق به دریافت کارت هوشمند نشده‌اند می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با این اداره کل، نسبت به دریافت کارت هوشمند اقدام کنند..

این مقام مذکور با بیان اینکه بیشترین صدمات وارده به رویه راه‌ها و پل‌ها بر اثر ناوگان حمل مواد معدنی است که تناژ بیشتر از حد استاندارد حمل می‌کنند بیان کرد: در سال گذشته ۳۹۶ فقره تخلف اضافه تناژ توسط گشت‌های پلیس راه و کنترل و نظارت جاده‌ای اداره کل راهداری شناسایی و اعمال قانون گردیده که رشد ۲۶ درصدی نسبت به دوره مشابه داشت./فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا