عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
قطع برق صنایع در تابستان، قیمت سیمان و فولاد را افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید دولت برای مدیریت مصرف برق، هر ساله در فصل تابستان برق صنایع را قطع می‌کند که تجربه نشان داده این اقدام در نهایت موجب افزایش قیمت سیمان و فولاد می‌شود.

به گزارش  سبا 724 به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی درباره ضرورت توجه به موضوع تامین برق واحدهای تولیدی و صنعتی در آستانه فصل گرم، گفت: طی چند سال گذشته موضوع رشد و رونق تولید و رفع موانع پیش‌روی آن به عنوان شعار سال انتخاب می‌شود، باید به این نکته توجه کرد که تحقق این مهم تنها با برگزاری جلسه و صحبت ممکن نیست و باید همه تلاش کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود:

تولید با سرمایه‌گذاری، ایجاد زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌های درست محقق می‌شود این در حالی است که در برخی از نقاط کشور زیرساخت‌های موردنیاز تولید یعنی تامین انرژی اعم از آب، برق و گاز، فراهم نیست.

وی با اشاره به مشکل واحدهای تولیدی در تامین برق و گاز مورد نیاز، اضافه کرد:

از آنجا که دولت به دنبال پاسخگوی به نیاز مردم در مصارف خانگی است، معمولا برق و گاز واحدهای تولیدی را در فصل گرما و سرما قطع می‌کنند که این اقدام مانع تولید است؛ دولت باید به عنوان متولی تامین زیرساخت‌های تولید این نیاز را سریع تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد:

دولت باید با برنامه منسجم‌تر در مناطقی که منابع مالی کافی دارد، راسا اقدام به ایجاد زیرساخت‌های برق و گاز کند و در مناطقی که منابع ندارد با مشارکت واحدهای تولیدی و صنعتی نیاز واحدهای تولیدی به انرژی را تامین کند البته برای تحقق این مهم باید برای بخش خصوصی انگیزه‌هایی مانند معافیت مالیاتی، ارائه تخفیف در هزینه برق و… ایجاد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد:

دولت برای مدیریت مصرف برق، هر ساله در فصل تابستان برق صنایع را قطع می‌کند که تجربه نشان داده این اقدام در نهایت موجب افزایش قیمت سیمان و فولاد می‌شود بنابراین باید برای آن فکری اساسی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا