سبا 724گزارش می دهد افزایش تولید محصولات فولادی در ایتالیا

با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید محصولات فولادی در ایتالیا در مارس ۲۰۲۳ حدود ۲.۶ درصد نسبت به مارس ۲۰۲۲ افزایش یافت.

به گزارش سبا 724، وب سایت خبری SteelOrbis با استناد به داده های انجمن ایتالیایی تولیدکنندگان فولاد Federacciai در روز سه شنبه (۱۸ آوریل) اعلام کردند شرکت های فولادی مستقر در ایتالیا حجم تولید محصولات فولادی در مارس ۲۰۲۳ را به ۲.۱۸ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در مارس ۲۰۲۳ حدود ۲.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۸ آوریل) اعلام کردند در سه ماهه اول ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در ایتالیا تولید محصولات فولادی را به میزان ۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش دادند.

به نقل از چندین منبع خبری، فولادسازان مستقر در ایتالیا میزان تولید محصولات فولادی را در مارس ۲۰۲۳ حدود ۱۵.۱ درصد در مقایسه با فوریه ۲۰۲۳، افزایش دادند.

تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۱۸ آوریل) گزارش دادند میزان تولید محصولات فولادی نورد شده تخت در کشور ایتالیا در مارس ۲۰۲۳ به ۹۱۷ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی نورد شده تخت در کشور ایتالیا در مارس ۲۰۲۳ نسبت به مارس ۲۰۲۲ با کاهش ۷.۱ درصدی همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد تولید محصولات فولادی نورد درجه بندی شده در مارس ۲۰۲۳ توسط فولادسازان ایتالیایی حدود ۱.۳ میلیون تن بوده است که ۳.۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

به نقل از برخی تاجران، کشور ایتالیا در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۵.۶۳ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، شرکت های فولادی ایتالیا در سال ۲۰۲۲ میزان تولید محصولات فولادی را به ۲۱.۶ میلیون تن  رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در ایتالیا در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۱.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.

در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۱۸ آوریل) اعلام کردند در سال ۲۰۲۲ تولید محصولات فولادی نورد درجه بندی شده در کشور ایتالیا در محدوده ۱۲.۰۳ میلیون تن گزارش شد که نسبت به سال قبل با کاهش ۱۲ درصدی همراه بوده است.  همچنین بررسی ها نشان می دهد میزان محصولات فولادی نورد شده تخت در ایتالیا در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۱۳.۸ درصدی سالانه همراه شد و به ۹.۵۵ میلیون تن رسید.

طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید محصولات فولادی در کشورهای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ در محدوده ۱۳۶.۷ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان تولید این محصولات در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰.۵ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است.

تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۱۸ آوریل) گزارش دادند به طور کلی، تولید محصولات فولادی در جهان در سال ۲۰۲۲ به ۱.۸۳ میلیارد تن رسید که نسبت به سال ۲۰۲۱ با کاهش ۴.۳ درصدی همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد در طول سال ۲۰۲۲، وضعیت صنعت فولاد اروپا تحت تأثیر عواملی مانند قیمت بالای منابع انرژی، نوسانات زیاد قیمت ها و تقاضا و همچنین کاهش صادرات محصولات فولادی از اتحادیه اروپا قرار گرفت. باید توجه داشت که عامل ذکر شده تا حدودی ناشی از تهاجم نظامی فدراسیون روسیه به اوکراین بوده است.

به نقل از برخی تاجران، در عین حال، از ابتدای سال ۲۰۲۳، وضعیت در صنعت فولاد اروپا رو به بهبود بوده است. بررسی ها نشان می دهد تقاضای فولاد به تدریج در حال بهبود است و قیمت انرژی تثبیت شده است. در نتیجه این امر به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا قیمت محصولات فولادی را افزایش دهند و شروع به احیای ظرفیت معلق کنند. باید توجه داشت که شاخص های صنعت هنوز با سال گذشته فاصله زیادی دارد، اما پویایی ماهانه تولید محصولات فولادی به تدریج در حال افزایش می باشد./ آرتان پرس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا