معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران:
میزان تولید کارخانه گندله سازی در سال جاری افزایش می یابد

به گزارش سبا 724، امیر معینی، معاون تولید # با اعلام این مطلب اظهار کرد:
معاونت تولید، با تحلیل شرایط و بررسی مشکلات موجود در سال گذشته، برنامه های عملیاتی را تدوین کرده و قرار بر این است که با وجود محدودیت منابع خوراک، میزان تولید در کارخانه فرآوری نسبت به سال گذشته کاهش نیابد و در کارخانه گندله سازی نیز میزان تولید از ۳.۱ میلیون تن در سال ۱۴۰۱ به ۴ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ افزایش یابد.
وی در تشریح مشکلات کارخانه گندله سازی، قطعی برق، خرابی زنجیر تراولینگ گریت و ریزش نسوز کوره را از مهمترین دلایل توقف فعالیت کارخانه گندله دانست و گفت: برای رفع مشکلات کارخانه، اقدامات لازم انجام شده است.
معینی اضافه کرد: متأسفانه ناپایداری برق در سال ۱۴۰۰ منجر به خرابی زنجیر تراولینگ گریت و ریزش نسوز کوره شد که این عوامل شوک حرارتی را به دنبال داشت و توقفات متعدد در این سال را رقم زد .
وی افزود: در سال گذشته نیز به غیر از محدودیت مصرف برق که با تدبیر مدیریت شرکت، برنامه احداث نیروگاه اختصاصی در برنامه قرار گرفته است، خرابی زنجیر تراولینگ گریت، ریزش نسوز کوره و به شکل محدودتر خرابی تجهیزات HPGR، نوارRB و برخی نوار نقاله ها علل خاموشی ها بوده است.
معینی با تاکید بر اینکه زنجیر تراولینگ و نسوز کوره باید بصورت کامل تعویض شود اضافه کرد: اگر قطعات به موقع تامین شوند به طور حتم کارخانه گندله مطابق برنامه به فعالیت خود ادامه می دهد.
وی با اشاره به یکپارچه شدن مدیریت در کارخانجات فرآوری و گندله گفت: آبان ماه سال گذشته همزمان با یکپارچه شدن مدیریت در کارخانجات فرآوری و گندله سازی پارامترهای کنسانتره تحت کنترل بیشتری قرار گرفت و میزان FeO (اکسید آهن)کنترل و نرخ تولید افزایش یافت تا با این افزایش تولید استهلاک زنجیر تراولینگ گریت تا حدودی کنترل شود.
وی اضافه کرد: البته خرابی های حاد و مزمن کارخانه گندله نیز مورد بررسی قرار گرفت تا اقدامات لازم برای برنامه ریزی جامع انجام شود.
معینی گفت: پیاده سازی سیستم نت کنشی برای پیش بینی کنترل خرابی تجهیزات مانند RCM. ، پیاده سازی سیستم نت بهره ور جامع برای ایجاد شرایط پایدار تجهیزات و آنالیز خرابی روزانه، ایجاد نظام مدیریت و برنامه ریزی سفارشات قطعات یدکی برای حل مشکل کمبود قطعات با همکاری واحد بازرگانی، بررسی مشکلات مزمن تجهیزات و تعیین راهکارهای حل این مشکلات روی تجهیزاتی مانند HPGR، نوار RB، کمپرسورها، درایر، ویبریتینگ فیدرها و … از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا