با اجرای پروژه توسعه پست برق شرکت سنگ آهن ؛
سه استان از برق پایدار منطقه بافق بهره مند می شوند

اجرای پروژه توسعه پست برق اختصاصی شرکت سنگ آهن مرکزی و خطوط انتقال آن از اساسی ترین زیرساخت های کارخانه گندله سازی ، صنایع جوار معدنی و تامین برق پایدار منطقه است.

به گزارش سبا 724، مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با بیان این مطلب اظهار کرد: پروژه پست برق ۱۵۰ مگاواتی در اردیبهشت سال ۹۷ با هدف تامین برق کارخانه گندله سازی و کارخانه های جوار معدنی از جمله کارخانه کنسانتره ۲ میلیون تنی و آهن اسفنجی طراحی شد و در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: شرکت سنگ آهن در راستای اجرای مسئولیتهای اجتماعی خود و به منظور کمک به ایجاد یکی از اساسی ترین زیر ساخت های صنایع جوارمعدنی یعنی تامین انرژی برق پایدار و افزایش پایداری شبکه برق خانگی و صنعتی درمنطقه بافق ، بهاباد وکوشک، احداث بخش توسعه ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت پست نخلستان را نیز به پروژه اضافه کرد.
حمیدیان افزود :در این راستا گامی مهم برای افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق سه استان یزد ، خراسان (طبس) و استان کرمان (زرند) برداشته شد.
وی با تاکید بر تعیین تکلیف شدن پروژه های نیمه تمام و جلوگیری از هدررفت سرمایه گفت: دی ماه سال ۱۴۰۰ جلسات متعددی با پیمانکار مربوطه برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه برگزار شد و طی مدت دو ماه پروژه با پیشرفت ۹۶ درصد در اردیبهشت سال گذشته به مرحله افتتاح رسید.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اضافه کرد: هم اکنون تمامی تجهیزات پروژه ازجمله ترانسهای قدرت ساخته شده و به زودی با مهیاشدن شرایط لازم به سایت حمل شده و نصب می شود.
وی ویژگی اصلی این پروژه را استفاده از تجهیزات با کیفیت تولید داخل عنوان کرد و گفت: این تجهیزات تحت لیسانس معتبرترین برندهای روز دنیاست. همچنین بخش قابل توجهی از تجهیزات حساس و مهم پروژه از کشورهای اروپایی پیشرو در صنعت برق از جمله آلمان ، هلند ، مجارستان وسوئیس تامین شده است.
حمیدیان تصریح کرد: ویژگی بعدی این پروژه رعایت بالاترین استانداردها، الزامات وآیین نامه های وزارت نیرو مبتنی بر استانداردهای IEC   اروپا بوده است.شرکت سنگ آهن مرکزی برای بالا بردن ایمنی و کیفیت کار در تمامی مراحل ساخت، تامین تجهیزات ، نصب و اجرای پروژه، استانداردهای مذکور را مدنظر داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا